Nisam stručnjak za ovu problematiku, ali to nije ni većina građana. Ipak, svi mi dijelimo pravo da dobijemo jednostavne odgovore na jednostavna pitanja. Transparentnost i odgovornost javnih preduzeća prema građanima trebalo bi da budu osnovni principi njihovog djelovanja.

    1. Da li planirate uvesti blok tarife za potrošnju električne energije?

    S obzirom na najnoviji porast cijena električne energije i tendeciju daljeg rasta, uvođenje blok tarifa moglo bi predstavljati pravedniji način naplate. Cilj je da oni koji troše više plaćaju značajno višu cijenu, dok bi oni koji racionalno koriste energiju imali povoljnije tarife. Prije donošenja ove odluke, svakako je potrebno sprovesti analizu kako bi se utvrdilo da li je ovaj model primjenjiv i koristan za građane Brčkog.

    2. Koliko je sredstava prikupljeno od takse za obnovljive izvore energije i kako su ta sredstva utrošena?

    Prošla je godina otkako je uvedena naknada za obnovljive izvore energije, a građane s pravom zanima koliko je sredstava prikupljeno i na što su ona utrošena. Jasno je da JP Komunalno ne upravlja direktno ovim sredstvima, ali bi svakako trebalo imati informacije o tome kako se ona troše. Na primjer, da li se ta sredstva koriste za povećanje energetske efikasnosti, razvoj novih obnovljivih izvora energije ili nešto treće? Jasan uvid u prikupljene i utrošene iznose bio bi važan korak ka prihvatanju opravdanosti postojanja ovog nameta.

    3. Koliko je stubova javne rasvjete dobilo LED rasvjetu?

    Zamjena klasične rasvjete LED tehnologijom više puta je najavljivana, a pojedini dijelovi grada već imaju vidljive rezultate. Ipak, građane zanima koliko je stubova do sada opremljeno LED rasvjetom, koliko još preostaje i kakvi su planovi za nastavak ovog projekta.

    4. Koliko je novih stubova rasvjete podignuto ili uništenih zamijenjeno?

    Nedovoljna osvijetljenost određenih dijelova grada, uključujući pješačke prelaze, raskrsnice i kružne tokove, izaziva zabrinutost. Često se mogu vidjeti “odrezani” stubovi javne rasvjete, koji nisu zamijenjeni novima, što dodatno pogoršava situaciju. Poseban paradoks je da su pojedina sela bolje osvijetljena od centra grada. Koliko je novih stubova postavljeno ili zamijenjeno tokom protekle godine? Takođe, kolika su sredstva planirana za ove svrhe u budućnosti?

    5. Da li planirate uvesti elektronsko plaćanje računa?

    Iako je mogućnost elektronske dostave računa pozitivan korak, gužve na šalterima JP Komunalno i dalje su prisutne. Građani često izbjegavaju plaćanje računa putem banaka zbog visokih provizija. Direktno onlajn plaćanje putem sistema preduzeća moglo bi značajno smanjiti troškove i čekanje u redovima, olakšavajući život korisnicima i radnicima.

    6. Zašto više ne objavljujete finansijske izvještaje i izvještaje o poslovanju?

    Od 2022. godine na zvaničnoj veb stranici JP Komunalno nisu objavljeni finansijski izvještaji niti izvještaji o poslovanju. Transparentnost u vezi s trošenjem javnih sredstava ključno je pravo građana, posebno kada se radi o preduzeću koje pruža osnovne komunalne usluge.

    Naplata električne energije, javna rasvjeta, upravljanje sredstvima od taksi, elektronsko plaćanje računa i objavljivanje finansijskih izvještaja – ovo nisu jedina pitanja na koja građani žele odgovore. JP Komunalno bi trebalo da je jasno da, iz raznih razloga, trenutno ne uživa zavidan ugled u javnosti. Boljom komunikacijom s krajnjim korisnicima moglo bi da poboljša taj ugled i razjasni postojeće nejasnoće. Alternativno, dodatno poboljšanje kvaliteta usluga svakako bi doprinijelo jačanju povjerenja među građanima. Nije to toliko teško.

    Povezani članci:
    Pratite nas na društvenim mrežama:

    Saradnik portala Plural.ba, kolumnista s fokusom na kritiku negativnih društvenih pojava. Aktivista u nekoliko nevladinih organizacija, po struci dipl. ekonomista (bivši dugogodišnji zaposlenik Direkcije za finansije Brčko distrikta BiH). Zaljubljenik u kvizove (učesnik/organizator) i autor dvije knjige beletristike.

    Leave A Reply