Neformalni pokret slobodnih građana pod motom Brčko ustaje! u saradnji sa Fondacijom za medije i aktivizam Plural poziva brčanske srednjoškolce da učestvuju na jedinstvenom događaju gdje će imati priliku da predstave svoje radove u okviru projekta Ja, građanin iz demokratije i ljudskih prava.
Događaj će biti upriličen u nedjelju, 23.03.2025. godine s početkom u 16:00 sati – Art Caffe Jazzwa, Zanatski centar Brčko. Ovo je prilika da predstavite svoj projekat pred publikom i stručnim žirijem uz mogućnost osvajanja novčane nagrade za prvo mjesto, medijske prakse na portalu Plural.ba i Federalnoj televiziji u Brčkom, kao i u lokalnim privatnim firmama koje podržavaju događaj.
Pokažite kreativnost, aktivizam i kritičko razmišljanje! Prijaviti se možete slanjem poruke na Instagram stranici @brcko.ustaje ili putem elektronske pošte na brckoustaje@gmail.com
Kroz ovaj članak predstavljamo sve radove u okviru projekta Ja, građanin – objavljene na društvenim mrežama, koje ste nam slali u proteklih nekoliko dana.
1. Poslovno-pravni tehničari
Mi, učenici trećeg razreda JU Ekonomske škole, smjer Poslovno-pravni tehničar, u okviru projekta “Građanin” iz predmeta Demokratija, obrađujemo temu koja pogađa cijelo društvo – femicid. Pod mentorstvom profesorice Amele Jašarević, istražujemo i ukazujemo na problem koji se ne smije ignorisati.
Femicid nije samo statistika – to su neispričane priče žena koje su izgubile život samo zato što su žene. To su majke, sestre, kćeri, prijateljice čiji su glasovi zauvijek ugašeni zbog nasilja koje je moglo biti spriječeno. Društvo često okreće glavu, institucije zakažu, a mediji prešute – ali mi nećemo!
Kroz ovaj projekat želimo podići svijest, potaknuti promjene i poslati jasnu poruku: femicid nije privatni problem, već društveni zločin. Koliko još žena mora stradati da bismo shvatili ozbiljnost ovog problema?
Pozivamo sve da podijele svoje mišljenje i iskustva, jer samo zajedno možemo napraviti promjenu! Pišite nam u komentarima – šta mislite, kako možemo zaustaviti femicid?
2. Medicinski tehničari, III-7
Mi, učenici lll-7 razreda Poljoprivredne i medicinske škole Brčko, smjer medicinski tehničar, želimo da skrenemo pažnju na problem neplaćanja alimentacije, koji pogađa veliki broj djece u našoj zajednici.
Djeca nisu kriva za razvod svojih roditelja i ne smiju ispaštati zbog neodgovornosti odraslih. Mnogi roditelji izbjegavaju da plate alimentaciju, zbog čega djeca ostaju bez osnovnih uslova za život, školovanja i normalnog odrastanja.
Naš cilj je da zaštitimo djecu i osiguramo njihova prava, zbog toga pokrećemo inicijativu za izmjenom Porodičnog zakona, čiji rezultat treba biti osnivanje alimentacionog fonda iz kojeg bi se osigurala pomoć djeci čiji roditelji ne plaćaju alimentaciju.
Djeca zaslužuju sigurno i sretno djetinjstvo. Neplaćanje alimentacije nije samo neodgovornost – to je kršenje osnovnog prava svakog djeteta na siguran i dostojanstven život, jer alimentacija nije “pomoć”, već pravo djeteta i zakonska obaveza roditelja.
Ovaj projekt nije samo naš – on je i vaš. Ako želimo bolju budućnost, moramo se pobrinuti za djecu danas. Podržite nas i budite dio promjena koje će pomoći djeci da odrastaju u sigurnom i zdravom okruženju, bez straha da će ostati bez osnovnih sredstava za život.
3. Računarsko-informatički smjer
Mi, učenici trećeg razreda računarsko-informatičkog smjera JU Gimnazije “Vaso Pelagić” Brčko, u okviru projekta iz demokratije “Ja, građanin” izabrali smo temu “Rekonstrukcija glavne autobuske stanice u Brčko distriktu”.
Neophodno je reći da je ovaj javni objekat već godinama oronuo do te mjere da bi se, kroz predstojeće godine i period koji je pred nama, mogle pojaviti neke veće nepredviđene okolnosti koje su štetne po ovaj objekat.
Mi koji smo budućnost ovoga grada smatramo da treba da se zalažemo za realizaciju ovog projekta i projekte slične ovome, te da imamo najveće pravo za potražnju rekonstrukcije ove stanice, jer smo mi srednjoškolci upravo ti koji svakodnevno koriste usluge koje nam ovaj objekat pruža.
Tokom sprovođenja intervjua sa preduzećima i anketiranja srednjoškolaca iz sve četiri srednje škole Brčkog, došli smo do podataka da je sprovođenje ovog plana neophodno ako želimo napredak u svim aspektima turizma i bezbjednosti. Postojale su već glasine da će doći do rekonstrukcije ovog objekta, ali do toga još uvijek nije došlo.
Mi kao učenici ovoga grada želimo da nam se pruže uslovi ako je to moguće i da konačno dođe do realizacije ovog projekta. Želimo se zahvaliti svima koji su tu da nas podrže pri ovom projektu.
4. Ekonomski tehničari
Mi smo učenici Ekonomske škole Brčko, smjer ekonomski tehničar (III1) i radimo projekat iz demokratije i ljudskih prava na temu “Problem praktične nastave i realizacija kabinetske nastave”.
U našoj školi realizuje se praktična nastava prema planu i programu, ali mi kao učenici ove škole smo prepoznali problem zato što ne idemo na stručno usavršavanje iz praktične nastave: preduzeća, banke, turističke agencije, vladine i nevladine organizacije…
Moguće je alternativno rješenje da jednom mjesečno učenici u manjim grupama obave praktičnu nastavu izvan školske ustanove. Zato smatramo da kvalitetna praktična nastava daje kvalitetnog radnika koji ima određenu vještinu i sposobnost za posao!
Naša škola je prilično velike površine (kvadrature) i moguće je realizovati kabinetsku nastavu tako što će se više koristiti računarska oprema. Naše trenutno rješenje je da se može 80% predmeta realizovati kroz kabinetsku nastavu, samo treba dobra organizacija i podrška škole.
5. Medicinski tehničari, III-6
Mi smo učenici iz JU Poljoprivredne i medicinske škole Brčko. Povodom projekta “Ja, građanin” problem koji smo primijetili jeste dječiji doplatak koji je ograničen samo na socijalnu pomoć i daje se djeci koja su na granici siromaštva. Mi smatramo da bi on, zapravo, trebao biti univerzalan i omogućen svoj djeci do određenih godina. Smatramo da je to pravo svakog djeteta, a ne privilegija za određenu grupu djece.
Sumanuto je to što sami naziv dječiji doplatak ne prikazuje ono što to zapravo i jeste – dječije. Sva djeca imaju jednaka prava na podršku države, bez obzira na ekonomski status njihovih roditelja ili staratelja.
Univerzalni dječiji doplatak bi osigurao da nijedno dijete ne bude zapostavljeno i predstavljao bi nešto što možemo zaista nazvati dječijim. Djeca su budućnost – podržimo ih danas! Kada podržimo djecu, gradimo jače i pravednije društvo.
Jer sutra, upravo ta djeca postati će doktori, učitelji, naučnici i stvarati će bolje sutra. Hajde da im pokažemo da vrijede i da ih primjećujemo, da računamo na njihov uspjeh i da imaju punu podršku države. Podrška danas znači svjetlija budućnost za sve nas!
Prvi korak i znak podrške može biti potpisivanje peticije gdje se zalažemo za univerzalan dječiji doplatak. Skenirajte QR kod sa slike i potpišite se!
6. Farmaceutski tehničari
Učenici trećeg razreda farmaceutskog smjera JU Poljoprivredne i medicinske škole Brčko distrikt BiH, prilikom izučavanja predmeta Demokratija i ljudska prava, u sklopu projekta “Građanin”, razmatrali su različite probleme naše lokalne zajednice.
Problem koji su uočili kao najznačajniji i ujedno i najprisutniji, jeste upravo problem “Nasilje u porodici”. Iako je prirodno da postoji bezbroj problema u svakoj zajednici, tako i u našoj, izabrali su boriti se za rješavanje onog problema za koji trenutno ne postoji nikakva alternativna mjera javne politike. Dakle, problem koji nije bez adekvatnog rješenja, već problem bez ikakvog rješenja.
Budući da su došli do informacije iz prve ruke, kako je u Sigurnoj kući “Lara” Bijeljina, u prethodnoj, 2024. godini, bilo prijavljeno 20 žrtava nasilja sa područja Brčko distrikta, a u prva tri mjeseca trenutne 2025. godine čak sedam novih žrtava, kao rješenje problema predlažu osnivanje sigurne kuće na teritoriji Brčko distrikta.
Svoju predanost i upornost, pokazali su obavivši prethodno ugovoren razgovor sa zamjenikom šefa Krim policije, Zlatkom Pejićem, razgovor sa psihologom Policije, Dubravkom Lukač, razgovor sa socijalnom radnicom, Nelom Ristanić, te stupivši u kontakt sa stručnim timovima sigurnih kuća BiH. Diplomirana pravnica i koordinatorica stručnog tima Sigurne kuće “Lara” Bijeljina, svojim odgovorima na pitanja učenika bila im je veliki vjetar u leđa. Iako postoje pojedinci koji smatraju rješavanje ovog problema nemogućim, podrška koju su učenici dobili od prethodno navedenih institucija/lica podstakla ih je da nastave svoju borbu.
U narednom periodu se ne zaustavljaju, nego suprotno – u planu imaju pokrenuti peticiju u aprilu 2025. godine.
Svrha sigurnih kuća nije samo prostor i krov nad glavom, već specijalizovani servisi koji pružaju podršku i resurse žrtvama nasilja. One ne predstavljaju odsijecanje od svijeta, nego novu priliku i oazu nade!
7. Stomatološki tehničari
Učenici III razreda Poljoprivredne i medicinske škole Brčko, smjer: Stomatološki tehničar. Radimo projekat “Građanin” iz predmeta Demokratija, tema je “Borba za plaćen volonterski i pripravnički rad”.
Cilj nam je da volonteri dobiju neki vid naknade (putni trošak, topli obrok, zdravstveno osiguranje, penziono osiguranje).
Obavili smo razgovor sa poslanikom Srđanom Blažićem koji nam je pružio potpunu podršku da nastavimo da se trudimo, jer je to svakako u planu grada Brčko Distrikta.
Voljeli bi da se dio sredstava iz budžeta odvoji za volontere, jer niko nije dužan da radi za džabe.
8. Opšti smjer, III-3
Učenici Gimnazije “Vaso Pelagić” Brčko, odjeljenje III-3, potaknuti dešavanjima u regionu i državi u okviru projekta “Ja, građanin” odlučili su predstaviti problem koji je od iznimne važnosti za lokalnu zajednicu, a to je “Bezbjednost učenika u srednjim školama.”
Bezbjednost učenika je problem koji je postao izrazito prisutan u našoj lokalnoj zajednici usljed svih tragičnih događaja u našem okruženju. Mi smatramo da bezbjednost učenika kao i svih uposlenih u školi treba biti na prvom mjestu. U suprotnom, stvara se nepovoljno okruženje za rad, učenje, sticanje novih znanja i druženja sa našim vršnjacima.
Zalažemo se za efikasnije i efektivnije mjere predostrožnosti, prevencije i sigurnosti.
Učenici su već posjetili šefa Odjeljenja za obrazovanje kao i intervjuisali direktora škole kako bi dobili mišljenje nadležnog lica. Svi građani se mogu uključiti time što će iznijeti svoje sugestije.
Ovim projektom imamo za cilj iznijeti ovaj problem te predstaviti odgovarajuću soluciju kako bi svi učenici, uposleni i sama lokalna zajednica imala zadovoljavajući osjećaj sigurnosti.
9. Trgovački tehničari
Učenici Ekonomske škole Brčko, trgovački tehničari (lll-3) su odabrali temu za projekat iz DEMOKRATIJE i ljudskih prava koja se zove KUHINJA ILI KANTINA KAO POTREBA U NAŠOJ ŠKOLI.
Naša tema je interna zato što se odnosi isključivo na našu školu i učenike. Temu smo izabrali zbog užine u školi i smatramo da imamo dio rješenja za ovu temu, to je školski restoran koji je opremljen, ali služi samo za obavljanje praktične nastave kulinarskih smjerova.
Kada smo obavili anketiranje učenika, rezultati su pokazali da 85% učenika podržava realizaciju ove teme, dok se 89% učenika izjasnilo da restoran treba biti u funkciji za pripremanje i posluživanje hrane.
Kada bi se uspostavilo funkcionisanje restorana, učenici ne bi morali izlaziti po obroke izvan školske ustanove. Trenutno rješenje ide prema zdravoj ishrani i obrocima, koji pomažu za rast i razvoj učenika. Učenici bi svoje slobodno vrijeme mogli provesti u kantini u sklopu škole.
10. Prehrambeno-ekološki tehničari
Mi smo učenici Poljoprivredne i medicinske škole Brčko distrikta, smjer prehrambeno-ekološki tehničar (III-4) i u okviru projekta “Ja, građanin” iz predmeta demokratija i ljudska prava radimo na temi obrazovanja djece sa poteškoćama u razvoju.
Cilj našeg projekta jeste poboljšanje inkluzivne nastave u srednjim školama kao i iniciranje Dnevnog centra u Brčko distriktu, te niz drugih aktivnosti.
Apelujemo na sve Vladine institucije kao i na sve građane da nas podrže, da zajedno osnažimo posebnu djecu sa običnim potrebama, pokažimo više empatije i ne dozvolimo da se izgubi ravnopravnost u društvu.
11. Poljoprivredni tehničari
Mi, učenici III-1 razreda smjera poljoprivredni tehničar, u okviru projekta iz demokratije i ljudskih prava, izabrali smo temu nasilja nad ženama, posebno femicid. Smatramo da je važno podizati svijest o ovom problemu, jer svaka žrtva nasilja, svaka ubijena žena, nečija je kćerka, majka, sestra ili prijateljica.
Kao mladi ljudi i budućnost ovog grada, smatramo da treba poduzeti snažnije mjere kako bi se spriječilo nasilje nad ženama. Svako nasilje, svaki femicid mogao je biti spriječen, stoga zahtijevamo strože sankcije za počinitelje i bolje mjere prevencije.
Nasilje se ne smije tolerisati, a društvo ima odgovornost osigurati svakome život bez straha, poštovanja i ravnopravnosti.
Kroz naš projekt sproveli smo anketu među određenim brojem učenika Brčko distrikta kako bismo prikupili mišljenja mladih o ovom ozbiljnom društvenom problemu. Također, dijelili smo edukativne letke s ciljem podizanja svijesti građana o nasilju nad ženama i femicidu. Pored toga, imali smo razgovore s predstavnicima vladinih institucija i nevladinih organizacija kako bismo saznali u kojoj mjeri se ove institucije bave rješavanjem ovog pitanja i poduzimaju konkretne korake u prevenciji nasilja nad ženama.
12. Društveno-jezički smjer
Mi smo učenici trećeg razreda društveno-jezičkog smjera, JU Gimnazije “Vaso Pelagić” Brčko i u sklopu projekta “Ja, građanin” iz predmeta demokratija i ljudska prava radimo na temi “Besplatna zdrava užina za sve učenike”.
Smatramo da svaki učenik zaslužuje imati osiguran obrok tokom školskog dana, bez obzira na njihov materijalni status. Mnogi učenici dolaze u školu bez adekvatnog, nutritivno bogatog obroka i to negativno utiče na njihovu koncentraciju tokom nastave, ali i motivaciju i opšti uspjeh u učenju. Uvođenje ovakve vrste užine osiguralo bi jednake uslove za bolje obrazovanje i zdrav razvoj svakog pojedinca. Projekat je osmišljen kao prva promjena nabolje u svakodnevici učenika i prvi korak u cilju smanjenja sve veće stope gojaznosti kod mladih. Realizacija projekta se ogleda u saradnji osnovnih i srednjih škola na prostoru Brčko distrikta, BiH sa lokalnim institucijama, nevladinim organizacijama i privrednim subjektima koji bi pomogli u finansiranju ovog projekta, ali i nutricionistama i pojedincima obrazovanim u ovom polju.
Vjerujemo da zdrava i redovna ishrana doprinosi boljem školskom uspjehu i opštem blagostanju učenika. Nadamo se da ćemo ovaj projekat sprovesti u djelo, a u tome nam je potrebna podrška škole, roditelja i lokalne zajednice.
13. Carinski tehničari
Učenici Ekonomske škole III-4, smjer carinski tehničar, predstavljaju temu: “ILEGALNA SJEČA ŠUMA U BRČKO DISTRIKTU”.
Šume su jedan od najvažnijih prirodnih resursa jer imaju ključnu ulogu u očuvanju ekološke ravnoteže. One proizvode kisik, sprečavaju eroziju tla, apsorbuju ugljen-dioksid i pružaju stanište brojnim biljnim i životinjskim vrstama. Osim ekološkog značaja, šume su i važan ekonomski resurs jer omogućavaju održivu proizvodnju drveta, podržavaju lokalne zajednice i pružaju turističke i rekreativne mogućnosti.
Međutim, u našoj lokalnoj zajednici sve je prisutniji problem ilegalne sječe šuma, kako u državnim, tako i u privatnim šumama. Ova nezakonita aktivnost ugrožava prirodu, doprinosi klimatskim promjenama, narušava ekosistem i nanosi ozbiljne ekonomske gubitke. Smatramo da se pojedinci odlučuju na ilegalnu sječu prvenstveno iz finansijskih razloga, jer prodaja nelegalno posječenog drveta donosi brzu zaradu bez plaćanja poreza i naknada.
Zbog ozbiljnosti ovog problema, odlučili smo ga istražiti kako bismo skrenuli pažnju javnosti i vlasti na potrebu za većom kontrolom i strožim sankcijama.
Smatramo da je za suzbijanje ilegalne sječe šuma neophodno preduzeti sljedeće mjere:
• Povećanje šumarske kontrole i inspekcijskog nadzora
• Povećanje novčanih kazni za počinioce
• Edukacija građana i vlasnika šuma
• Jačanje saradnje između vlasti i lokalne zajednice
• Podsticanje legalne i održive sječe šuma
Postavljamo važna pitanja: Kako zaštititi vlasnike šuma? Kako kazniti počinioce krivičnog djela? Kako dugoročno spriječiti uništavanje šumskih resursa?
Vjerujemo da zajedničkim djelovanjem možemo doprinijeti rješavanju ovog problema i očuvanju šuma u Brčko Distriktu za buduće generacije. Naša poruka je jasna – zaštita šuma znači zaštitu prirode i života!
14. Ugostiteljsko-kulinarski tehničari
Razlog odabira teme “Borba protiv nasilja i diskriminacije” je zato što je to aktuelan problem koji utiče na društvo i školsku sredinu. Neki od nas možda su svjedoci ili žrtve nasilja i želimo podići svijest po ovom pitanju i stvoriti sigurnije okruženje. Tema nam omogućava da razvijemo empatiju, kritičko mišljenje i razumijevanje različitosti, a inspiraciju pronalazimo u medijima, knjigama ili društvenim kampanjama. Takođe, škole često promovišu toleranciju i nenasilje, pa bi ovim projektom mogli podržati takve inicijative, koristeći kreativne načine izražavanja poput anketa, plakata i radionica.
Najugroženije grupe u društvu kada je riječ o nasilju i diskriminaciji uključuju djecu i mlade, žene, starije osobe, osobe s invaliditetom, siromašne i nezaposlene, manjinske grupe, te LGBTQ+ zajednicu. Djeca i mladi često se suočavaju s vršnjačkim nasiljem i nasiljem u porodici, dok žene trpe nasilje u obiteljskom okruženju i diskriminaciju na poslu. Starije osobe mogu biti zanemarene ili ekonomski iskorištene, a osobe s invaliditetom se suočavaju s predrasudama i nedostatkom prilagođenih uslova. Siromašni i nezaposleni, zbog marginalizacije, imaju ograničen pristup obrazovanju, zdravstvenoj zaštiti i socijalnoj podršci, dok manjinske grupe, zasnovane na nacionalnosti, rasi, etničkoj pripadnosti ili vjeri, kao i LGBTQ+ zajednica, često doživljavaju diskriminaciju i govor mržnje.
Rješenje problema nasilja i diskriminacije leži u obrazovanju, strogim zakonima i društvenoj odgovornosti. Ključno je podizanje svijesti kroz škole i medije, kao i brzo reagovanje institucija poput policije i socijalnih službi. Podrška žrtvama, promocija tolerancije kroz sport, umjetnost i kampanje, te aktivno uključivanje zajednice mogu pomoći u stvaranju sigurnijeg i pravednijeg društva.
Naša poruka je da se osvijestimo kao društvo i da prestanemo širiti nasilje, trebamo prijaviti bilo koju vrstu nasilja, da ne budemo diskriminirajuće društvo, već društvo koje će podržavati prava i slobode svih građana. “Budi glas protiv nasilja, ruka podrške i srce puno poštovanja!”. Nasilje i diskriminacija nemaju mjesto u društvu koje želi napredovati. Svaki čovjek zaslužuje dostojanstvo, jednakost i sigurno okruženje. Umjesto da šutimo pred nepravdom, budimo oni koji je zaustavljaju. Širimo empatiju, razumijevanje i hrabrost da kažemo NE svakom obliku nasilja. Zajedno gradimo svijet u kojem su svi prihvaćeni i poštovani!
15. Veterinarski tehničari
Mi smo učenici JU Poljoprivredne i medicinske škole Brčko Distrikta, smjer veterinarski tehničar (III-3) i u okviru projekta “Ja, građanin” iz predmeta demokatija i ljudska prava obrađujemo temu pasa lutalica na području našeg grada.
Cilj našeg projekta je smanjenje pasa lutalica na ulici, njihovo udomljavanje i briga o njima.
Obavili smo razgovor sa doktorom veterinarske struke, Kostom Kojićem, koji nam je pružio potpunu podršku u vezi sa našim projektom te nam pomogao u razjašnjenju našeg problema.
Apelujemo na sve građane da nas podrže, Vaša podrška nam je neizmjerno bitna.
16. Opšti smjer, III-4
U svijetu koji se stalno mijenja i razvija, zdravlje je jedna od temeljnih vrijednosti koje svaki pojedinac treba da cijeni. No, dok tehnologija napreduje, a društva se modernizuju, postavlja se pitanje – da li je naše zdravstvo u skladu sa vremenom u kojem živimo?
Mi, učenici III4 odjeljenja, općeg smjera Gimnazije “Vaso Pelagić” u Brčkom, izabrali smo temu o neadekvatnoj opremi i osoblju u našoj bolnici jer smatramo da je upravo ovo pitanje ključ za razumijevanje mnogih problema s kojima se suočavamo kao zajednica.
Kao mladi, perspektivni ljudi, mi smo nosioci budućnosti, ali i aktivni posmatrači sadašnjeg trenutka. Od nas se očekuje da se bavimo društvenim problemima, da budemo kritični, ali i da predlažemo rješenja. S tim u vezi, naš razred je ažurno radio i ulagao napore istražujući o ovoj temi. Informacije smo prikupljali iz raznih izvora. Obavili smo razgovore sa šefom Odjeljenja za zdravstvo, direktorom Bolnice Brčo distrikta, predsjednicima Udruženja “Bubreg” i Udruženja dijabetičara te anketirali građane. Na ovaj način imali smo priliku da spoznamo, kako i na koji način se ljudi oboljeli od bubrežnih te šećerne bolesti moraju suočavati sa izazovima nedostatka adekvatnog osoblja na dnevnom nivou. Imali smo priliku čuti lična iskustva pojedinih članova udruženja što nam je dodatno doprinijelo samom istraživanju i razrađivanju teme.
Bolnice koje nemaju odgovarajuću opremu i stručni kadar nisu samo infrastrukturni problemi, već etički i moralni izazovi. Kroz našu analizu, želimo da podignemo svijest o tome da su neadekvatni uslovi u bolnicama ozbiljna prijetnja osnovnim ljudskim pravima – pravu na zdravlje, pravu na život i pravu na dostojanstvo. Često zaboravljamo da kvalitet zdravstvene zaštite nije luksuz, već nužnost, a upravo ti uslovi, koji zavise od opreme i obuke osoblja, igraju ključnu ulogu u životu svakog pacijenta.
Kao mladi ljudi, duboko vjerujemo da se promjena ne dešava sama od sebe. Promjena dolazi kroz angažman, kroz razumijevanje, kroz kritiku postojećih normi, ali i kroz prepoznavanje problema i traganje za rješenjima. Izabrali smo ovu temu ne samo zato što je aktuelna, već zato što je ona dio naše kolektivne odgovornosti. Kao građani, kao generacija, imamo pravo i obavezu da učinimo sve što možemo kako bismo poboljšali sistem, ali isto tako pozivamo i vas da nam pomognete u realizaciji.
MI NISMO SAMO POSMATRAČI, ŽELIMO BITI NOSIOCI PROMJENE!