Prilog za FTV

U Brčko distriktu oblast javnog prevoza nije uređena na adekvatan način. Ovaj posao obavljaju privatna preduzeća, uključujući sve vrste prevoznih sredstava. Iz gradskog budžeta se izdvaja novac za prevoz učenika, ali problem nastaje tokom školskog raspusta kada je manje linija, a mnogim građanima, posebno onima koji žive van grada, prevoz je veoma potreban.

Često možemo gledati na stanicama širom Brčkog da građani, nerijetko i po teškim vremenskim uslovima, znaju dugo čekati autobus ili taksi. Ako njih pitate, javni prevoz bi morao biti mnogo bolje uređen.

Pa naravno da treba, vidiš idemo taksijem. Plaćamo i ono što treba i što ne treba.

(Treba li Brčkom stalni javni prevoz, više linija?) Treba. I ovo je svejedno rijetko. Doduše, nema ni svijeta puno.

Isto. Treba nam.

Nekada je prevoz građana u Brčkom obavljalo javno preduzeće, ali je uslijedila privatizacija. Sada taj posao obavlja lokalna privatna firma koja za Distrikt vrši uslugu prijevoza učenika, a usput po određenim cijenama prevozi i ostale građane.

Kod privatizacije Lasera, ja sam tada bio u Odjeljenju za privredu, bio sam protiv takvog načina. Mi smo trebali to ostaviti, jer neki gradski servisi moraju biti u nadležnosti Vlade. Kao što je to Komunalno preduzeće, trebalo je i Laser zadržati i obezbijediti funkciju javnog prevoza.

ismet dedeić, direktor zavoda za planiranje, projektovanje i razvoj

Međutim, postavlja se pitanje ekonomske isplativosti, tako da se trenutno rješenje čini najrealnije. Veliki problem za linijski prevoz građana predstavljaju divlji taksisti.

Ta nelojalna konkurencija koju pružaju s vremena na vrijeme odgovarajući divlji taksi prevoznici ugrožava ugovorni javni prevoz i sam taksi prevoz. Boljom koordinacijom svih organa javne uprave, naročito inspekcija, treba obezbijediti da funkcioniše javni prevoz na način na koji je to definisao propis, konkretno radi se o Zakonu o prevozu u drumskom saobraćaju koji je definisao taj linijski prevoz.

ratko stjepanović, šef odjela za javne poslove (sds)

Svi oni koji dođu u Brčko primijete nefunkcionalan objekat Autobuske stanice. Čak neka sela imaju bolji objekat, a o gradovima da i ne pričamo. Jedna od najvećih sramota Brčko distrikta. Upravo zbog toga, urađeno je idejno rješenje za novu, modernu Gradsku autobusku stanicu, ali još nije poznato kada bi se mogle desiti neke konkretnije aktivnosti na realizaciji ovog projekta. Postoji još prijedloga za uređenje oblasti javnog prijevoza.

Brčko je podobno da se projektuje kod budućeg javnog prevoza za tramvajski saobraćaj, jer je ravničarski dio, kao i biciklistički koji postoji u nekim zemljama Evrope. U Holandiji preko 60% ljudi ide biciklom na posao.

ismet dedeić

Nažalost, radi se o još jednoj neuređenoj društvenoj oblasti na području ove lokalne zajednice. Kao i u većini ostalih slučajeva, neizvjesno je kada će građani napokon dobiti kvalitetniji javni prevoz i infrastrukturne objekte.

Share.

Adis Mujdanović je novinar-glavni urednik portala Plural.ba (2022-), predsjednik Fondacije za medije i aktivizam "Plural" Brčko distrikt BiH, te saradnik istraživačkog portala InfoRadar.ba (2023-). Bivši dopisnik FTV (2021-2023) i glavni urednik portala Otisak.ba (2016-2021). Novinarsku karijeru počeo na BDC televiziji 2013. godine.

Leave A Reply