Prilog

U septembru prošle godine, nakon teških višemjesečnih pregovora o trasi autoputa kroz Brčko distrikt, koji bi trebao unaprijediti saobraćajnu komunikaciju između Sarajeva i Beograda, postignut je dogovor između državnih, entitetskih i lokalnih zvaničnika. Međutim, osam mjeseci kasnije Distrikt je ponovo kočnica u realizaciji ovog velikog infrastrukturnog projekta.

Prijedlog trase autoputa kroz Brčko distrikt, koja bi trebala biti saobraćajno čvorište između glavnih gradova BiH i Srbije te generalno u ovom regionu, krajem prošle godine izložen je na javni uvid, nakon čega je uslijedila procedura dostavljanja primjedbi.

Ljudi nisu upoznati kuda je planirano da prolazi trasa autoputa. To je nešto što je otvorilo veliku raspravu… Jedan dio tvrdi da jesu upoznati, drugi dio tvrdi da nisu. Meni je dovoljno što imam kopije blizu 600 potpisa građana MZ Brka, koji ne podržavaju prijedlog trase.

Ina Pamukčić Karagić, ZASTUPNICA SBB-a U SKUPŠTINI BRČKO DISTRIKTA BiH

Konačni prijedlog trase autoputa nije prihvaćen od članova Vlade i zastupnika u Skupštini iz reda srpskog naroda. Smatraju da im je ugrožen vitalni nacionalni interes, što je prvi takav slučaj u historiji Distrikta, tako da se stvorila konfuzna situacija.

Sad se ovdje nešto dogodilo skroz meni nejasno. Pa ću ja morati kroz neko vrijeme zainteresirati se za to koji su daljnji koraci, jer je ovo za mene nova informacija.

Ivo Filipović, POTPREDSJEDNIK SKUPŠTINE BRČKO DISTRIKTA (HDZBiH)

Ovaj prijedlog nije dobio podršku iz razloga što se politički predstavnici iz reda srpskog naroda nisu složili sa ovim prijedlogom. I to je fakt. I to treba prihvatiti kao činjenicu i odatle krenuti ponovo tražiti neku vrstu kompromisa.

Siniša Milić, PREDSJEDNIK SKUPŠTINE BRČKO DISTRIKTA BiH (SNSD)

Mi moramo dogovarati i pregovarati, jer Brčko distrikt je BiH u malom. Vjerujem da ćemo vrlo brzo donijeti određene zaključke i da nećemo biti kočnica.

Damir Bulčević, ZASTUPNIK NiP-a U SKUPŠTINI BRČKO DISTRIKTA BiH

Obrazloženje na koji način je ugrožen vitalni nacionalni interes Srba nismo uspjeli dobiti. Zbog toga su se oglasili i iz opozicije, konkretno donedavni gradonačelnik koji je učestvovao u prošlogodišnjim pregovorima o trasi autoputa.

Njima ne odgovara južnija trasa. Time se onemogućava razvoj grada prema jugu. Ovo je praktično pitanje. Prirodna barijera je rijeka Sava, a fizička bi bila autocesta, ne bi omogućila razvoj grada prema jugu. Istočno i zapadno može se to raditi. To je temeljni problem.

Esed Kadrić, PREDSJEDNIK SDA BRČKO DISTRIKTA BiH

U narednim danima se očekuje više informacija o cijelom ovom slučaju koji je još jedan pokazatelj kako politika i, prema nezvaničnim izvorima, neki privatni interesi koče izgradnju velikih infrastrukturnih projekata, a time i razvoj bh. ekonomije.

Share.

Adis Mujdanović je novinar-glavni urednik portala Plural.ba (2022-), predsjednik Fondacije za medije i aktivizam "Plural" Brčko distrikt BiH, te saradnik istraživačkog portala InfoRadar.ba (2023-). Bivši dopisnik FTV (2021-2023) i glavni urednik portala Otisak.ba (2016-2021). Novinarsku karijeru počeo na BDC televiziji 2013. godine.

Leave A Reply