Gradnja mosta Brčko – Gunja započela je 1892. godine, za vrijeme Austro-Ugarske, a pušten je u saobraćaj 13. septembra 1894. godine i bio je dug 755 metara. U isto vrijeme građena je i željeznička stanica u Brčkom, na mjestu sadašnje robne kuće, te je Brčko otvaranjem mosta bilo povezano željezničkom prugom od 52 km sa Vinkovcima.

    Četrdeset i sedam godina ovaj most je povezivao naselja, putnike, trgovce, rođake, porodice i prijatelje, da bi 03.07.1941. godine tokom Drugog svjetskog rata bio miniran i srušen. Iako popravljen iste godine, već naredne su noseći stubovi popustili pod ledenom rijekom, pa je ponovo pao u vodu.

    Godine 1943. ponovo je miniran, ali bez većih oštećenja, kao i dvije godine poslije, kada su noseći stubovi ostali neoštećeni, a preostali dijelovi građevine pali su u rijeku.

    Od 1945. godine pa na ovamo nekoliko puta je popravljan. Godine 1977. uklonjene su željezničke šine, jer je već bio u upotrebi novi željeznički most, a postavljene su nove kolovozne trake.

    Na početku posljednjeg rata u Bosni i Hercegovini, 1992. godine, ponovo je miniran. Poslije rata djelimično je obnovljen, dok je kompletna obnova urađena od 15. jula do 10. oktobra 2000. godine.

    Radovi na rekonstrukciji ovog velikog infrastrukturnog projekta trebali bi početi do kraja sljedeće godine, a u narednom periodu slijedi faza projektovanja, najavljeno je krajem novembra 2023. godine, nakon što je u septembru potpisan sporazum između Vijeća ministara Bosne i Hercegovine i Vlade Republike Hrvatske.

    Povezani članak:
    Članak/prilog Adisa Mujdanovića (24/11/2023)
    Pratite nas na društvenim mrežama:

    Tekstove i sve ostale multimedijalne sadržaje drugih autora uređuje i objavljuje glavni urednik portala i društvenih mreža Plural.ba Adis Mujdanović.

    Leave A Reply