Ostalo je još mjesec dana do početka predizborne kampanje u Brčkom ili do onoga što se u Brčkom naziva predizbornom kampanjom. Kampanja u našem gradu je u posljednih nekoliko izbornih ciklusa u potpunosti lišena suštinskog sadržaja i obećanja. Politički akteri, koji su nekada makar pokušavali da privuku birače, sada su odustali čak i od praznih riječi. U takvoj atmosferi, umjesto mobilizacije, imamo svjesno obeshrabrivanje građana da učestvuju u izbornom procesu, dok se političke stranke fokusiraju na prikupljanje takozvanih sigurnih glasova. Sve to prati negativna uloga medija, koja se svodi na podsticanje međunacionalnih podjela koje nemaju nikakve veze sa stvarnim problemima u našem gradu.

    Kandidati uopšte ne ukazuju na probleme u gradu, a kamoli da nude nekakva rješenja. Vjerovatno niko neće pomenuti probleme kao što su stranačko zapošljavanje, angažovanje famoznih „ugovoraca“, odsustvo digitalizacije javnog sektora, zagađenje vazduha zimi, nedostatak strategije prilagođavanja klimatskim promjenama, loše stanje javne rasvjete, neadekvatno održavanje javne imovine, prosjačenje… A ako neko i pomene ove ili neke druge probleme, teško da će i ponuditi rješenje. 

    Zaista, ja kao redovan glasač, ne znam zašto bih dao prednost prvom na listi u odnosu na onog koji se nalazi na začelju – ni jedan ni drugi ne nude ništa. Štaviše, pojma nemam za koju ću se političku opciju odlučiti – ideološke razlike ne postoje. Žalosno je, ali čini se da su političari odustali čak i od formalnosti poput praznih obećanja koja su ranije dominirala predizbornom retorikom. Jedina vidljiva kampanja odvijaće se po mjesnim zajednicama i staračkim domovima uz nezaobilazne posjete višečlanim porodicama i porodiljima u porodilištu.

    U atmosferi potpune političke tišine i nedostatka bilo kakvih jasnih poruka ili planova, nije iznenađujuće da su građani sve više demotivisani da izađu na birališta. Političari kao da svjesno rade na tome da građanima ogade izborni proces. Ne nudeći ništa što bi moglo podstaći birače, stvaraju uslove u kojima se izlaznost smanjuje, što ide na ruku onima koji se oslanjaju na stranačku disciplinu i sigurnu podršku malog broja lojalnih glasača. 

    U ovakvoj atmosferi, mediji bi mogli igrati ključnu ulogu u pokretanju diskusije i podsticanju odgovornosti političara. Međutim, u Brčkom, mediji često nisu nezavisni i njihova uloga u predizbornom periodu se svodi na podsticanje međunacionalnih podjela koje nemaju nikakve veze sa istinskim problemima u gradu. Umjesto da se bave suštinskim pitanjima i otvaraju prostor za konstruktivne rasprave, mediji se fokusiraju na teme koje izazivaju tenzije, što dodatno udaljava građane od političkog angažmana.

    Izborna kampanja u Brčkom postala je ogledalo političkog stanja u kojem se nalazimo – klijentelistička demokratija. Glasa se za onoga koji nudi direktnu dobit svojim glasačima. Opšte dobro takve glasače ne interesuje, a ostalima koji žele poboljšanje uslova u gradu ne nudi se ništa. Dok god je to tako, imaćemo kampanje bez ukazivanja na probleme i predstavljanja rješenja za njihovo prevazilaženje, odnosno kampanje bez suštinskog sadržaja. 

    Povezani članak – Politički reality show: Predizborna groznica trese Brčko
    Pratite nas na društvenim mrežama:

    Saradnik portala Plural.ba, kolumnista s fokusom na kritiku negativnih društvenih pojava. Aktivista u nekoliko nevladinih organizacija, po struci dipl. ekonomista (bivši dugogodišnji zaposlenik Direkcije za finansije Brčko distrikta BiH). Zaljubljenik u kvizove (učesnik/organizator) i autor dvije knjige beletristike.

    Leave A Reply