Prilog za FTV

    Ekonomska kriza donijela je povećan broj prevara prilikom kupovine određenih proizvoda, pogotovo kada je riječ o ogrevu. Građani iskazuju nezadovoljstvo, iz udruženja upućuju upozorenje i apel da se zaštite potrošači.

    Rajfa Junuzović iz Brčkog prije nekoliko dana naručila je pet tona uglja iz Banovića u ukupnom iznosu od 1.000 maraka.

    Kad su dovezli ugalj, to nije bio ugalj, to je bila zemlja i šljunak… Ja sam odmah rekla da neću, međutim oni su se bunili, oni su svoj posao odradili, istovarili i rekli pitaj šefa. Šef je rekao da će on opravdati svoje povjerenje, da mu je stalo do mušterije, poslat će mi ili pare ili drugi ugalj. Kad sam čekala da to uradi, kasnije me napao i nije htio da diskutuje sa mnom. Čim čuje da sam ja, prekida vezu. Neće ni s kim da razgovara ni sa drugog telefona.

    Ova Brčanka sumnja da se u njenom slučaju radi o organizovanoj grupi koja preprodaje ugalj mješajući ga sa drugim materijalima da bi više zaradili i na takav način prevarili građane. To rade i putem društvenih mreža.

    Tako svima radi. Poslije sam čula, došao mi čovjek koji je naručio 8 tona, isto tako mu dovezao i neće da se javi. Eto da znaju svi, makar koliko-toliko da ih zaštitim.

    Slučaj je prijavljen institucijama u Brčkom, koje bi to trebale proslijediti nadležnima u Tuzlanskom kantonu.

    Građani koje smo anketirali u centru Brčkog susreću se sa konstantnim prevarama prilikom kupovine određenih proizvoda, pogotovo kada je riječ o ogrevu.

    Kupim nešto i dođem na kasu, druga cijena totalno… Obavezno ljudi kradu, ti koji prodaju drva naravno. Čast izuzecima, ima i onih koji su pošteni. Ali uvijek se krade po metar i po, dva.

    Prevari te, recimo on računa 2×2 je 6 (smijeh).

    Ja bih ovim velikanima gore još 500 maraka povećao platu. Političarima. Još bih ja njima dao po 500 da mogu varati i dalje i da nas penzionere unište što prije.

    I upravo najugroženije kategorije stanovništva bivaju češće prevarene, stoga iz Udruženja za zaštitu potrošača Brčko distrikta apeluje na građane da budu oprezni prilikom kupovine, te pozivaju nadležne organe da pojačaju svoje aktivnosti na suzbijanju prevara.

    Ovaj slučaj od prije nekoliko dana je zaista vrhunac. Upućujemo apel potrošačima da ne kupuju robu online putem, da ne kupuju od švercera ogrev, jer varaju. Mislim da su u ovo vrijeme prevare uzele maha, tako da pozivamo državne organe, inspekciju i policiju da preduzimaju odgovarajuće mjere.

    ŠUKRIJA DUPČANIN, PREDSJEDNIK UDRUŽENJA ZA ZAŠTITU POTROŠAČA BD BiH

    Iz ovog Udruženja najavljuju aktivnosti na edukaciji mladih o osnovnim pravima i obavezama iz Zakona o zaštiti potrošača. Državna i lokalne vlasti usvojile su zakonske pretpostavke da reaguju kada je u pitanju regulisanje cijena, ali bi se trebali više angažovati i oko suzbijanja prevara kojima su izloženi potrošači.

    Osnivač i glavni urednik portala Plural.ba, te predsjednik Upravnog odbora Fondacije za medije i aktivizam Plural. Nezavisni novinar sa više od 11 godina iskustva u lokalnim, državnim i regionalnim medijima različitih formata (FTV, Dnevni avaz, Anadolu Agency, InfoRadar.ba, Otisak.ba, BDC TV). Bavi se svim temama od javnog interesa s fokusom na kritičko novinarstvo i video produkciju. Prva ljubav sportsko novinarstvo.

    Leave A Reply