Adem Velagić kao govornik na manifestaciji

    Adem Velagić, direktor i vlasnik uspješne firme Fixetics Sourcing iz Brčkog, koja je dobavljač komercijalne i industrijske opreme za firme iz zemalja njemačkog govornog područja, 6. maja je učestvovao na veoma značajnom događaju u Njemačkoj, gdje je pozvan od strane udruženja Montagsgesellschaft e.V. da razgovara o Bosni i Hercegovini kao potencijalnom tržištu za saradnju i investicije, o čemu je govorio i za Plural.

    Montagsgesellschaft e.V. je nestranačka platforma za građanske interese. Svrha udruženja je promicanje političke diskusije, posebno u kontekstu konzervativnih i pitanja slobodnog tržišta. Društvo ponedjeljka prvenstveno je zamišljeno kao krug za diskusiju u kojem se oko 150 ljudi iz biznisa, politike i nauke, kao i građani, sastaje jednom mjesečno od 2005. godine na različitim lokacijama u Frankfurtu am Main, a od 2017. i u Hamburgu i Münchenu. Riječ je o brojnim uglednim ljudima, među kojima je bila i Angela Merkel, njemačka kancelarka u periodu od 2005. do 2021. godine.

    Zanimljivo je da je ova manifestacija održana u Vili Rotschild, koja posjeduje i današnji luksuzni hotel u Königstein im Taunusu gdje je od 1948. do 1949. bilo mjesto održavanja konferencije “Kuća država” i smatra se “Kolijevkom Republike”. Ovdje je 24. marta 1949. održana odlučujuća konferencija jedanaest premijera zapadnonjemačkih država, koja je posljedično dovela do usvajanja Osnovnog zakona i formiranja Savezne Republike Njemačke.

    Vila Rotschild

    S obzirom na to da je osnovnu i srednju školu završio u Frankfurtu am Main te da je vlasnik firme u BiH, organizatori su Velagića pozvali da bi prenio svoja iskustva.

    • Kako biste opisali dosadašnju saradnju i potencijalnu budućnost ekonomske saradnje između Njemačke i Bosne i Hercegovine, posebno u kontekstu investicija i poslovnih prilika?

    Svi znamo koliko je Njemačka bitan faktor za cijelu Europu, ne samo BiH. Što se dosadašnje saradnje tiče kada je Fixetics u pitanju, ona je odlična i svakodnevno dobijamo pozitivan feedback. Inače je jako teško ući nekome iz BiH na tržište Njemačke, Austrije, a posebno Švicarske. Dakle, kao i u svemu prvi koraci su teški, ali kada se to savlada onda ide po sistemu step by step. Nijemci ne poznaju emocije kada je posao u pitanju. Dok smo mi u tome drugačiji. Jedna reklamacija je sasvim prirodan pojam i dešava se u poslovnom svijetu. Ali mi svaku reklamaciju doživljavamo lično i rado bi konflikt napravili od toga… što je pogrešno. Dok u Njemačkoj i u drugim zemljama, naravno, postoji jedan divan dokument koji se zove 8D izvještaj (Eight Disciplines Report), sistematski pristup koji se koristi za rješavanje problema u proizvodnom okruženju ili u procesima kvaliteta. Često se koristi u industriji, posebno u automobilskoj industriji i drugim sektorima gdje je kvalitet proizvoda od ključne važnosti. Ono što mi trebamo u BiH uraditi jeste da naše mlade (učenike, studente) usmjeravamo ka Njemačkoj. Ali ne kao državi gdje trabaju otići i živjeti, raditi… nego kao potencijalnog „učitelja“ koji ipak ima sjajne reference. Mislim tu na profesionalni razvoj. I ono što Njemačku krasi (poput discipline, tačnosti, organizovanosti, preciznosti) da oni implementiraju u svojim karijerama, životima…

    • Možete li se osvrnuti na izazove i mogućnosti koje Bosna i Hercegovina pruža za investitore, s obzirom na političku (ne)stabilnost i ekonomske trendove u regiji?

    Mogućnosti su bezbrojne… mi smo razgovarali o solarnoj energiji, potencijalnoj mogućnosti ulaganja, ali tu je IT sektor koji je jako zanimljiv. Želim istaći da su naši inženjeri jako poštovani, jer njihova kompetencija za rješavanje problema je zaista na zavidnom nivou u odnosu na Nijemce… Nijemci su organizovani tako da je svako vrhunski poznavalac onoga što radi, i samo toga! Dok naši inženjeri imaju dosta šire poglede na problem i rješavanje problema. Politička stabilnost ili nestabilnost je nešto o čemu ja kao sportista i poslovni čovjek ne govorim rado, ali sam već primijetio trendove u komunikaciji sa mladima koji će dovesti do promjena u političkom smislu. Mladi se obrazuju, čitaju, govore strane jezike, putuju… trendovi se mijenjaju i imam vjeru u mlade.

    • Koje su ključne prepreke koje treba prevazići da bi se unaprijedila saradnja između njemačkih i bosanskohercegovačkih firmi, posebno u sektorima poput bankarstva, istraživanja i IT usluga?

    Općenito trebamo raditi na SOFT SKILLS-ima. Timski rad, empatija, liderstvo, komunikacija, kreativnost i jedna jako, jako bitna stvar je SAMOINICIJATIVA. Ove tvrde vještine imamo i trebamo nastaviti raditi na njima, ali soft skills je nešto što ne radimo dobro.

    • Kako vrednujete ulogu civilnih inicijativa poput Montagsgesellschaft e.V. u promicanju političke diskusije i jačanju veza između Njemačke i Bosne i Hercegovine?

    One igraju ključnu ulogu kada je politička diskusija u pitanju i one jačaju veze između Njemačke i Bosne i Hercegovine na više načina: mogu stvoriti platforme za otvorenu političku raspravu, podići svijest o važnim temama, one mogu biti i most između različitih zajednica i kultura u Njemačkoj i BiH. Shodno tome, u planu je pokretanje sličnog udruženja poput Montagsgesellschaft e.V. u Brčkom, koje će imati već navedeni cilj i zadatak.

    • S obzirom na Vaše bogato iskustvo kao vlasnika firme u BiH i obrazovanje u Njemačkoj, koje konkretne strategije ili pristupe smatrate ključnim za uspješno povezivanje poslovnih zajednica i institucija ove dvije zemlje?

    Mislim da nam više B2B susreta može pomoći, i radionice koje okupljaju poslovne ljude iz Njemačke i Bosne i Hercegovine mogu biti korisna strategija za uspostavljanje kontakata i razmjenu informacija. Ono što bi po meni bilo od posebnog značaja je pružanje podrške malim i srednjim preduzećima iz Bosne i Hercegovine koja žele poslovati s Njemačkom. To može uključivati mentorstvo, obuku, informacije o tržištu i pristup finansijskim resursima.

    Velagić sa učesnicima manifestacije

    Osnivač i glavni urednik portala Plural.ba, te predsjednik Upravnog odbora Fondacije za medije i aktivizam Plural. Nezavisni novinar sa više od 11 godina iskustva u lokalnim, državnim i regionalnim medijima različitih formata (FTV, Dnevni avaz, Anadolu Agency, InfoRadar.ba, Otisak.ba, BDC TV). Bavi se svim temama od javnog interesa s fokusom na kritičko novinarstvo i video produkciju. Prva ljubav sportsko novinarstvo.

    Leave A Reply