Izjave

Na lokaciji Garevac kod Modriče ozvaničen je početak realizacije projekta izgradnje autoputa Vukosavlje-Brčko. Ova dionica sastavni je dio budućeg autoputa Banjaluka-Bijeljina-Rača. Međutim, i dalje traju usaglašavanja oko trase kroz Brčko distrikt, koja će biti i dio autoputa Sarajevo-Beograd.

Predstavnici svih nivoa vlasti u Bosni i Hercegovini, odnosno nadležnih institucija i javnih preduzeća na izgradnji autoputa od Sarajeva do Beograda ozbiljnije pregovore o trasi kroz Brčko distrikt počeli su još u decembru prošle godine. Iako je od tada održano nekoliko sastanaka na kojima je isticano da je ta trasa svojevrsno čvorište i od posebnog interesa, dogovor o konkretnoj putanji nije postignut ni nakon što su svi rokovi, koji su najavljivani kao definitivni, probijeni u proteklim mjesecima.

Ključno pitanje je da se nađe najekonomičnija i najbrža konekcija. I ako mi to finansiramo, neće biti kako mi kažemo, nek bude ovo organ, ali dajte da ima smisla. Zašto bismo sad pravili neki trbuh koji pravi 20 km više autoputa koji nama odnosi 200 miliona, što bi to radili? Ovako je moguće da ide najbržom trasom. Ta najbrža trasa će odrediti naseljenost i niz drugih stvari.

Linija ratnog razgraničenja?

Kazao je ovo Milorad Dodik, član Predsjedništva BiH (SNSD), prije nekoliko dana tokom prve zvanične posjete Skupštini Brčko distrikta, komentarišući i priče da se kao prijedlog trase forsira linija ratnog razgraničenja, s obzirom na to da se radi o dijelu gdje se spajaju dva entiteta i Distrikt.

Linija kakvog ratnog razgraničenja? Rat je davno završen.

milorad dodik

Zanimljivo je da gradonačelnik Brčkog Esed Kadrić nije upriličio prijem za Dodika, ali od njega nismo uspjeli dobiti izjavu. Dionica kroz Distrikt važna je za RS da bi spojila autoput od Rače i Bijeljine ka Banjaluci.

Činjenica je da postoji značajniji interes RS, budući da je gotovo cjelokupan posao na eksproprijaciji trase autoputa iz pravca Bijeljine prema Brčkom okončan. S istom dinamikom se radi i iz pravca Doboja. Siguran sam Brčko distrikt neće biti kočnica velikih infrastrukturnih projekata.

Siniša Milić, predsjednik Skupštine Brčko distrikta (SNSD)

Na stolu nekoliko pravaca

Značajna je i trasa Rača – Bijeljina – Tuzla, i dalje prema Zavidovićima, Žepču i na kraju Sarajevu, ali je jedan od problema i taj što i vlasti u Distriktu imaju na stolu nekoliko pravaca.

Urađena je višekriterijalna analiza. Vrednovano je nekoliko trasa i odabrana je najpovoljnija s aspekta struke. Niko još stručno nije dao primjedbu na taj prijedlog, ni bilo koji argument. Međutim, to se sad pretvorilo u političko pitanje u koje Zavod niti hoće niti treba da se miješa.

Ismet Dedeić, direktor Zavoda za planiranje, projektovanje i razvoj Brčko distrikta

Niko još u javnosti ne želi da govori o konkretnoj trasi, ali je jasno da je potreban kompromis, jer se čini da svaka strana čvrsto drži svoje stavove. Kao što smo već i navikli, ponovo različiti politički interesi koče izgradnju velikih infrastrukturnih projekata, a time i ekonomski razvoj naše zemlje.

Share.

Adis Mujdanović je novinar-glavni urednik portala Plural.ba iz Brčkog (2022-) i saradnik istraživačkog portala InfoRadar.ba (2023-). Bivši dopisnik FTV (2021-2023) i glavni urednik portala Otisak.ba (2016-2021). Novinarsku karijeru počeo na BDC televiziji 2013. godine.

Leave A Reply