Stefan Vukić u predstavi “Ko je ubio Dženis Džoplin?” tumači više likova iz života ove popularne rock muzičarke koja je umrla 1970. godine. Mladom glumcu iz Srbije nije prvi put da se susreće sa ovako zahtjevnom teatarskom ulogom, ali mu je bilo zabavno, kako kaže, podržavati priču o Dženis Džoplin na taj način.

“Ko je ubio Dženis Džoplin?” u sebi sadrži obilje kvalitetnog muzičkog repertoara. Vukiću je to prva predstava u kojoj je imao priliku da svira i pjeva sa cijelim bendom.

Inače sam fan muzike i privatno. Sviram gitaru, imam i svoj bend. Ovo je prvi put bilo da se na sceni prepliću gluma i muzika. Baš je bilo zabavno. To je jedan od razloga zbog kojeg volim da igram ovu predstavu.

Traganje za osjećajem pripadnosti proteže se kroz cijelu predstavu. Na taj način i Vukić gleda na ovu priču o Dženis Džoplin.

Apsolutno. Često mi se dešava da i sam imam neku manju krizu identiteta. Iako smo toliko puta već igrali ovaj tekst, smisao te replike nekako ispliva i dođe do mene i onda se poistovetim s njom. Mislim da je to super. Verujem da postoji dosta ljudi u publici koji uspiju da se poistovete s njom. Jer, mislim da se svima to dešava u većoj ili manjoj mjeri, da se traže i pokušavaju da se nađu, i da se uklope u ono što nam je dato.

Odlične reakcije publike

Glumački ansambl Srpsko narodno pozorište – Omladinska prestonica Europe OPENS Novi Sad naišao je na odlične reakcije brčanske publike, što se dešavalo i na drugim festivalima. S obzirom na to da svi elementi u predstavi nisu za šire mase, čini se da pozorišna publika zna cijeniti trud i umjetnost.

Još nam se nije desilo da je bila mlaka reakcija posle predstave, što je super pokazatelj. To stvarno dosta znači za igranje. Po reakcijama publike, mislim da nam se nije desilo da neko nije razumeo i da nije doprlo do njega. Mislim da predstava dosta fino komunicira sa publikom.

Problem sa narkoticima koji se javlja kod Dženis Džoplin predstavlja veoma raširenu pojavu kod poznatih ličnosti koje ne mogu da se nose sa slavom i znatno drugačijim načinom života u odnosu na “obične smrtnike”, pa se često dešava da tragično okončaju svoj put.

Ima razlika tu između poznatih ličnosti i umetnika koji su postali poznate ličnosti. Mislim da je kod umetnika važnija ta osetljivost zbog koje zapravo i mogu da budu umetnici. Pa onda zbog te osetljivosti i dolazi do tih bežanja u bilo šta, često je to narkotik neki ili psihoaktivna supstanca, jer je najlakše doći do toga i dostupno je. S druge strane, verovatno postoji i taj neki pritisak od slave, možda i bogatstva, jer nekako, ako se to naglo desi i ne dolazi postepeno, onda dolazi do prezasićenja, pa onda traganje za nekim nadražajima dalje koji verovatno ne mogu ni od čega drugog da dođu.

‘Ljubav će nas sve spasiti’

Dženis Džoplin na kraju predstave kaže: “Ljubav će nas sve spasiti”, što je rečenica za razmišljanje i diskusiju. Iako je tragično završila, kod nje uvijek prevladava optimizam.

Ne znam. Razmišljam o toj rečenici. Ona isto kaže: “Svi treba da volimo kao da nikada nećemo biti povređeni. Svi treba da igramo kao da nas niko ne gleda”. To zvuči dosta oslobađajuće i jako. Na kraju krajeva, ona je završila tragično, tako da ja nisam siguran da li treba da je slušamo ili ne. Voleo bih da je istina, da treba da je slušamo. Mislim da je završila nekako svoja. Uspela je da bude ona. Mislim da je to verovatno ono što je glavno.

Share.

Adis Mujdanović je novinar-glavni urednik portala Plural.ba iz Brčkog (2022-) i saradnik istraživačkog portala InfoRadar.ba (2023-). Bivši dopisnik FTV (2021-2023) i glavni urednik portala Otisak.ba (2016-2021). Novinarsku karijeru počeo na BDC televiziji 2013. godine.

Leave A Reply