Prilog BDC TV

Uzgoj tradicionalne povrtlarske kulture bamije u BiH najviše je zastupljen u selima oko Brčkog, a njeni proizvodi plasirani su samo na domaćem tržištu. Kako bi bamija sa područja Brčko distrikta bila plasirana i na tržišta van granica BiH, Udruženje proizvođača bamije pokrenulo je inicijativu za utvrđivanje geografskog porijekla ove kulture.

Tim povodom predstavnici Agencije za bezbjednost hrane BiH danas su boravili u Brčkom gdje su sa brčanskim proizvođačima bamije razgovarali o načinu plasiranja njihovih proizvoda na tržište.

Da vidimo na koji način možemo svi zajedno da pomognemo tim proizvođačima, da oni lakše prodaju svoj proizvod, da on bude prepoznatljiviji i van granica gdje se proizvodi. I vjerovatno u tom slučaju će biti i potražnja veća. Praksa je pokazala da se prodaje i po nešto većoj cijeni.

DRAGAN BRENJO, AGENCIJA ZA BEZBJEDNOST HRANE U BiH

Kada je proizvođač zadovoljan i ima veću maržu i korist od svojih proizvoda, on će i dalje nastaviti sa proizvodnjom, ali će također podstaći i druge proizvođače koji su decenijama gajili ovu kulturu da se ponovo vrate u proizvodnju.

Poenta je da i naši lokalni proizvodi kad ponesu taj znak koji je prepoznatljiv na tržištu od najmanje 500 miliona ljudi, dolazimo do toga da će proizvođači svakako imati od toga koristi i benefita.

Brendiranje brčanske bamije predstavljat će veliki značaj kako za Brčko distrikt, tako i za cijelu BiH.

Mi očekujemo da će od brendiranja i promocije, osim Brčko distrikta, koristi imati i BiH koja će biti prepoznatljiva u Evropi. Bamija će biti peti proizvod koji će imati zaštitu geografskog porijekla u BiH.

SAVO LUKIĆ, PREDSJEDNIK VOĆNOG KLUBA BRČKO DISTRIKTA BiH

Nezavisna novinarka sa pet godina iskustva u lokalnim i državnim medijima. Bavi se svim temama od javnog interesa s fokusom na istraživačko novinarstvo.

Leave A Reply